Je hand ziet er zwaar uit. Zal ik hem voor je vasthouden?

Openingszinnen, ontmoetingsverhalen en tutorials over de liefde in het Museum voor Communicatie

Den Haag, 4 september 2015. Het Museum voor Communicatie presenteert vanaf vandaag 'Love Is What You Want', een ode aan de eeuwige en voorbije liefde. (Ex-)geliefden uit binnen- en buitenland exposeren hun ontmoetingsverhaal met bijbehorend object, zoals Fleur die van haar ex-vriend een horloge kreeg, maar het zo lelijk vond dat ze het graag afstond aan het museum. Ook foute openingszinnen vonden hun weg naar het museum, net als video tutorials over de verliefde hersenen. De inbreng van het publiek bij ‘Love Is What You Want’ is onderdeel van de nieuwe koers die het Museum voor Communicatie vaart.

Verhalen worden collectiestukken

Het Museum voor Communicatie heeft de afgelopen maanden tientallen ontmoetingsverhalen uit binnen- en buitenland ontvangen, zoals het verhaal van Nel en Johan die elkaar in 1966 ontmoetten in het kerkje uit de film ‘The Sound of Music’. Ze zijn altijd bij elkaar gebleven en beleven hun ontmoeting elke keer opnieuw als ze de film zien.

Bezoekers van ‘Love Is What You Want’ die nog niet hun verhaal hebben ingestuurd kunnen tot eind februari hun liefdesverhaal uploaden in de postkoets die op de expositievloer staat.

“Als de film wordt uitgezonden en we zien dat kerkje: “Daar hebben wij elkaar ontmoet.„ Nel en Johan

Playing hard to get? Vergeet het maar.

Mensen die niet actief ingaan op de toenadering van een ander, lopen de grootste kans alleen te blijven. Dat is een van de stellingen van neurowetenschapper Gert Holstege in zijn videoboodschap in ‘Love Is What You Want’. Volgens Holstege neemt verliefdheid af als die niet snel beantwoord wordt (zie onderstaande video tutorials).

Benieuwd naar meer weetjes over liefdescommunicatie? Zie de factsheets hieronder.

'Love Is What You Want' komt tot stand in samenwerking met het publiek, Relatieplanet.nl, NS, RauwCC en Whappbook en is van 4 september 2015 tot en met 28 februari 2016 te zien op de derde en vierde etage van het Museum voor Communicatie.

Over het Museum voor Communicatie In maart 2015 is het startschot gegeven voor een nieuw Museum voor Communicatie. Met een herinrichting en met het on- en offline project Love is What You Want zet het museum de eerste stappen in een nieuw museumconcept. In de komende twee jaar transformeert het museum naar een interactief belevingscentrum waar verleden, heden én de toekomst van communicatie, en de impact ervan op de maatschappij en je eigen wereld, tot leven komen. Het museum zet breed in op samenwerking, publieksparticipatie en programmering van evenementen.

Voor meer informatie: www.loveiswhatyouwant.nl en www.muscom.nl